בלוג


האם אתם מדברים "פייסבוקית"?

18/08/2013 אין תגובות | מאת אריה ארנר

מכיוון שרשת חברתית היא פלטפורמה המעודדת קשרים חברתיים, דו-שיח וקהילתיות, חובה עלינו להבין את המהות "ולדבר" בהתאם. עסקים אינם יכולים לשווק מוצרים בצורה ישירה. הם צריכים לתקשר באופן רציף עם הלקוחות, לנהל אתם דו-שיח שוטף, ליצור יחד איתם קהילה ולהשתמש במידע שמתקבל מן האוהדים למהלכי שיווק יצירתיים. פעילות מתמשכת ומעניינת מול הלקוחות תגרום להם בסופו של דבר לצרוך יותר ממוצרי החברה. הציפייה של הלקוחות היא לקבל מענה ומידע בתוך זמן קצר, לכן יש לתת מענה מיידי וגם לדעת לטפל במשברים. ביקורת הנכתבת על ידי לקוחות בדף האוהדים עדיפה מאשר ביקורת המשתלחת בחברה "מחוץ לבית".

כמו במערכת יחסים – כיצד יוצרים את ה- Engagement (מעורבות גולשים)

זהו הסוד הגדול: כיצד יוצרים את מחויבות האוהדים לדף האוהדים של החברה. יש הרבה ידע מצטבר של "עשה ואל תעשה" בנושא. מכיוון שרוב המשתמשים ברשת החברתית ניזונים מדף החדשות שלהם (News Feed), הם תלויים בחסדי האלגוריתם המסנן של פייסבוק, שנותן קדימות לחברים שאיתם הם באינטראקציה (לחיצה על לייק, מתן משוב ושיתוף), ורק לבסוף לדפי אוהדים של חברות וארגונים, שאיתם אנו מצויים באינטראקציה הכי גדולה. משמעות הדבר היא, שאם אנו לא ניצור מצבים של תגובה למה שאנו מפרסמים הרבה מן האוהדים שלנו כלל לא יראו את הפרסומים.

החשיבה שלנו צריכה להתמקד באופן שבו נגרום לאנשים עניין ורצון לשתף את חבריהם במהלכים שנבצע וכך להביא חברים נוספים.

לסיכום – למה בכלל להתאמץ ולהיות ברשת חברתית

• דף אוהדים מוצלח בפייסבוק ובעתיד בגוגל פלוס יכול ליצור קשרי גומלין ומחויבות הדדית עם קהל לקוחות קיים ופוטנציאלי.

• המחויבות ההדדית והאמון שנבנה בין האוהד לבין העסק מביא עם הזמן להגדלה של המכירות (יש אומרים שההגדלה מגיעה עד ל- 30%).

• באמצעות הדף אפשר להגדיל את התנועה באתר האינטרנט שלנו ולהגדיל את רשימת התפוצה שלנו (רשימה שיש לה עלינו שליטה מלאה ודרכה אנו מתקשרים, באמצעות שליחת מיילים, עם הלקוחות שלנו).

• בשל האופי הויראלי של הרשת, אנו יכולים להגיע ללקוחות אליהם היינו מתקשים להגיע באופן רגיל, או שהיינו צריכים להשקיע הון רב כדי להגיע אליהם.

• באמצעות ביצוע מסעות פרסום ממומנים בפייסבוק ובהשקעות צנועות יחסית, אנו יכולים להגדיל את מס' האוהדים שלנו או לחשוף אותם להצעות שיווקיות שונות (על כך נדון בהרחבה באחד המאמרים הבאים).

• עלינו לזכור כי עבור חלק מן הלקוחות שלנו זהו הערוץ היחידי שדרכו ניתן להגיע אלינו.

• אנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהמתחרים שלנו יהיו שם ואנחנו לא.

 



שתפ/י אותנו

Current day month ye@r *



מעוניין לקבל כלים, טיפים והדרכות בחינם לשיפור התנועה של לקוחות לעסק שלך?

הזן שם וכתובת מייל וקבל מידית את המדריך "להרוויח יותר באמצעות שיווק דיגטלי".

אני מבטיח להשתמש בפרטייך רק על מנת ליצור איתך קשר ולתת לך תוכן מעולה!

לעולם לא נעביר את פרטייך הלאה, ניתן להסיר את עצמך בכל עת והרישום אינו מחייב אותך לדבר

 

 

 


אביחי עיצוב ובניית אתרי וורדפרס