בלוג


כיצד נרוויח ממהפכת האינטרנט?

18/08/2013 אין תגובות | מאת אריה ארנר

אתם יכולים להיות בטוחים שאנו חווים מהפיכה היסטורית

האם אנו חווים מהפיכה (על פי ויקפדיה: "אירוע היסטורי המשנה, בזמן קצר יחסית, את פני החברה") כזו שמתרחשת כל כמה מאות שנה, בדומה להמצאת הדפוס? יש האומרים שכן. אנו בישראל צרכני רשת "כבדים" וגולשים ברשת האינטרנט בממוצע 3.3 שעות ליום; בנוסף אנו שיאני העולם בשהות ברשתות חברתיות – 10.7 שעות בחודש. 4.7 מיליונים מתושבי ישראל מעל גיל 13 משתמשים ברשת. נקודה למחשבה: האם תוכלו להסתדר כמה ימים ללא חיבור לרשת…?

ניצחון ההמון (כן אנו חלק מן ההמון…)

ביבי לא יודע מאיפה זה בא לו, אבל אחד השינויים המשמעותיים המשנים את פני החברה הוא בכך שעוצמת ההמון באה לידי ביטוי. ד"ר אשר עידן מתאר זאת באופן קולע: "ההמון חכם מן הגאון". בזכות האפשרות שניתנת לנו לבטא את האינטליגנציה הקולקטיבית נוצרה ויקפדיה, שבה יש כ- 15 מיליון ערכים, לעומת כחצי מיליון בלבד בבריטניקה, והם נחשבים כערכים לא פחות טובים מאשר בבריטניקה. האינטרנט כמדיום אינטראקטיבי מעודד תגובות ויציאה מהפאסיביות (טוקבקים, משובים) ושיתוף (רשתות חברתיות). 2 מיליארד חיפושים ביום ברשת החיפוש גוגל מאפשרים לגוגל להציב את התוצאות הטובות ביותר בחיפוש אחר ידע. חברות מסחריות שהבינו את הרעיון מחזקות את עצמן, כדוגמת חברת אפל, המנצלת את חוכמת ההמון של קהילת המתכנתים עבור כתיבת יישומים למכשיריה. כך היא אינה נדרשת לפתח אותם בעצמה ויכולה להתמקד במכירת מיליוני מכשירים ביום.

ולקינוח: מהפיכת המדיה החברתית

במקביל למהפכה הראשית, אנו חווים בשנים האחרונות את מהפיכת המדיה החברתית. פייסבוק הפכה למדינה השלישית בגודלה בעולם (750 מיליון "תושבים"); גוגל פלוס, הרשת החברתית של גוגל, מונה כבר 25 מיליון חברים, והיא עשתה זאת תוך כחודש (!) לעומת שלוש שנים שלקח לפייסבוק. תנועות המחאה שנוצרו במדינות ערב, ולאחרונה אצלנו, נולדו והתעצמו בזכות הרשתות החברתיות. אבל השינוי העיקרי שהרשתות יצרו הוא ביטול ההיררכיה ויצירה מהירה של קהילות חדשות. הדבר נעשה באמצעות יצירת צינורות תקשורת ישירים עם ארגונים ועם עסקים, על בסיס של דו-שיח אמיתי וחברות בקהילה משותפת.

בעבר, כדי לפנות לחברה, היינו צריכים להתקשר ולדבר עם איש שירות, או לשלוח מייל או מכתב רשמי. היום אנו כותבים בדף האוהדים של החברה ומצפים לתשובה תוך כמה דקות. השיפורים הטכנולוגיים, הנגישות למידע והמדיה החברתית גורמים גם לביטול היררכיות במקומות העבודה ומאלצים את דרג מנהלי הביניים להמציא את עצמו מחדש כמומחה בעל ידע חדש ונדיר, אחרת הוא הופך לשקוף.

וכמובן לא נשכח את התקשורת

הצריכה הסלקטיבית של תקשורת באמצעות רשת האינטרנט הופכת אותה לתקשורת אישית. הטכנולוגיה החדשה והשינויים שחלו בעקבותיה הפכו את תקשורת ההמונים, ששלטה שנים רבות בחיינו (טלוויזיה, עיתונות ורדיו), לרלוונטית פחות. בשל האופי האישי של השימוש ברשת, גם הפרסום הופך לאישי ולמדויק: אם אני מחפש מוצר מסוים, אקבל מודעות פרסום עבור אותו מוצר בלבד.

שחר חדש עבור עסקים קטנים?

בעקבות כך, נוצרו אפשרויות של שיווק עבור עסקים קטנים שלא היו קיימות בעבר. כיום ניתן להגיע למספר רב של לקוחות פוטנציאליים בעלויות סבירות מאד, מה שלא התאפשר בתקופת תקשורת ההמונים. היתרון הגדול הקיים ברשת הוא שהלקוחות אקטיביים, הם מחפשים מוצר, שירות או כל פתרון אחר. אנו צריכים להיות אלו שנותנים להם את הפתרון. המשימה שלנו היא לפגוש את אלו שמחפשים את מה שאנו מציעים, ולגרום להם, בדרכים שונות, לפעולה בה אנו מעוניינים.

 



שתפ/י אותנו

Current day month ye@r *



מעוניין לקבל כלים, טיפים והדרכות בחינם לשיפור התנועה של לקוחות לעסק שלך?

הזן שם וכתובת מייל וקבל מידית את המדריך "להרוויח יותר באמצעות שיווק דיגטלי".

אני מבטיח להשתמש בפרטייך רק על מנת ליצור איתך קשר ולתת לך תוכן מעולה!

לעולם לא נעביר את פרטייך הלאה, ניתן להסיר את עצמך בכל עת והרישום אינו מחייב אותך לדבר

 

 

 


אביחי עיצוב ובניית אתרי וורדפרס