בלוג


רשת חברתית – האם עסקים מרוויחים ממנה?

18/08/2013 אין תגובות | מאת אריה ארנר

שבירת 5 מיתוסים על רשתות חברתיות

עסקים מרוויחים מהרשת החברתית – בדרך כלל עסקים אינם מרוויחים ישירות מפעילותם ברשת החברתית אך הם מרחיבים את השותפות ובסיס האמון עם הלקוחות הקבועים והמזדמנים מהלך שבסופו של דבר יוצר גם רווח כלכלי.

רק צעירים פועלים ברשתות החברתיות – דור ה- y (ראו בהמשך) נולדו לתוך עולם האינטרנט והם מחוברים באופן טבעי לרשת החברתית יחד איתם נמצאות גם שכבות הגיל האחרות. הסטטיסטיקה אומרת כי 52% מתוך כ- 3.5 מיליון ישראלים הרשומים בפייסבוק הינם בני 25 ומעלה.

הרשתות החברתיות הן "באז" שילך ויעלם – הן לא תעלמנה יתכן והן רק תשננה צורה, כאשר הדבר הבא הוא המסחר החברתי, בו ניתן לראות מי מהחברים שלי ביצע רכישה של מוצר ואיתו אני יכול להתייעץ במהלך הרכישה שאני עומד לבצע.

אני מפרסם סטטוסים (מלל, תמונה או וידאו) ואז כולם רואים אותם – ממש לא כך. בפייסבוק יש אלגוריתם אשר מסנן מידע ומפרסם את הפעילות רק לחברים שאני בקשר אתם. ברשת החברתית של גוגל פלוס השיטה מעט שונה.

כעסק אני יכול להסתדר בלי נוכחות ברשת חברתית – זה נכון אך יתכן ולא תגיע לחלק ניכר מן הלקוחות שלך, שזו הינה הדרך היחידה שלך להגיע אליהם. גם תפסיד הזדמנות פז ליצור ולחזק מחויבות הדדית עם הלקוחות שלך.

אנו חיים ברשת חברתית

בואו ננסה להבין את ההצלחה האדירה של הרשתות החברתיות. ניתן להבין מדוע דור ה-Y (ילידי שנות ה-80 והלאה) התחברו לרשתות החברתיות: הם נולדו לתוך עולם המחשב ויש להם פתיחות טכנולוגית ומיומנות ברשת האינטרנט וברשתות חברתיות. אך מדוע כל האחרים מתחברים לרשתות החברתיות?

נראה שהסיבה לכך היא ש "שיתוף בתוכן הוא דרך יעילה לומר למישהו שלפחות באותם רגעים, אנו רוצים להרגיש אותו דבר" (מקור –socialcommercetoday.com).

הרשת החברתית באינטרנט נבנתה כך שייווצרו קשרים חברתיים ותתקיים אינטראקציה חברתית פעילה. זוהי רשת ויראלית של "חבר מביא חבר", המאפשרת גם יצירת קשרים עם מעגלים של "חברים של חברים", שבאופן אחר לא היו נוצרים.

אנו עדים לפעילות החברתית והפוליטית שהרשתות החברתיות יוצרות. אך השינויים הם רחבים יותר. אם בעבר ניסינו להבין את הציבור על פי קטגוריות של גיל ומוצא היום אנו מנסים להבין קבוצות על פי תחומי עניין והרגלי גלישה.

הרשת החברתית היא גם מקום בו פועלים עסקים, אך באופן שונה-בהתאם לאופייה של הרשת החברתית. הם מנהלים, בפעם הראשונה, דו-שיח יום-יומי, ומקיימים יחסי גומלין פעילים עם הלקוחות שלהם הקיימים והפוטנציאליים.

לכן לא מדובר על שיווק ישיר ברשת החברתית אלא על בניית קהילה אשר בה האנשים מחויבים למותג.

על העסק ליצור עניין מתמשך בפעילות שלו ברשת החברתית ולאפשר הטבות ומבצעים בלעדיים. בסופו של דבר אנו עדים לתופעה שלחלק מן החברות, המבינות את המדיה החברתית ופועלות נכון, יש יותר גולשים פעילים בדף פייסבוק מאשר באתר האינטרנט של החברה.

האפשרויות הקיימות בפייסבוק

פייסבוק אינה הרשת החברתית היחידה אך היא הגדולה ביותר. יש בלבול רב בקשר לאפשרויות הקיימות בפייסבוק. אלו הן האפשרויות:

* דף פרופיל – מיועד לאנשים, יצירת קשר בין אישי, אחד על אחד. נדרש אישור הדדי. מוגבל ל- 5,000 חברים.

* דף אוהדים – מיועד לעסקים, יצירת קשר הדדי בין עסק/ארגון לבין אוהדיו. מס' האוהדים אינו מוגבל. ניתן להוסיף יישומים ולשוניות ההופכים את הדף למעין אתר אינטרנט. נדרשת לחיצה על "לייק" ולא נדרש אישור.

* קבוצה – יצירת קשר מעגלי בין בעלי עניין משותף, דומה במהותו לפורום.

פייסבוק וגם גוגל מקפידות על שמירת הכללים ומורידות דפי פרופיל בהם משתמשים עסקים. הסיבה לכך הינה כוונת שתי החברות להיכנס עמוק למסחר חברתי ובמקרה זה חשוב להן שמאחרי כל פרופיל יעמוד אדם אמיתי והוא לא יהיה עסקי או פיקטיבי.

 

 



שתפ/י אותנו

Current day month ye@r *



מעוניין לקבל כלים, טיפים והדרכות בחינם לשיפור התנועה של לקוחות לעסק שלך?

הזן שם וכתובת מייל וקבל מידית את המדריך "להרוויח יותר באמצעות שיווק דיגטלי".

אני מבטיח להשתמש בפרטייך רק על מנת ליצור איתך קשר ולתת לך תוכן מעולה!

לעולם לא נעביר את פרטייך הלאה, ניתן להסיר את עצמך בכל עת והרישום אינו מחייב אותך לדבר

 

 

 


אביחי עיצוב ובניית אתרי וורדפרס