בלוג


15 דרכים להניע אנשים כדי להפוך אותם ללקוחות שלך (או לשמר את הלקוחות שלך)

25/02/2015 אין תגובות | מאת אריה ארנר

לעיתים יש לנו חלון הזדמנויות קצר מאד כדי להשפיע על אנשים ולהפוך אותם ללקוחות. הדבר נכון במיוחד ברשת האינטרנט שם כמות הגירויים היא עצומה וטווח הזמן לקבלת החלטה הוא מזערי. זו הסיבה שעלינו לאמץ אלמנטים פסיכולוגיים והתנהגותיים, שיש להם בסיס במחקרים שונים על התנהגות האדם, כדי להניע אנשים להפוך ללקוחות במהירות.

התובנות המצורפות מבוססות על 2 מאמרים מבית helpscout ו- searchenginejournal, אתם מוזמנים לעיין בהם ולקבל רעיונות נוספים.

  1. אנשים נוטים לפעול כאשר יש מינימום של פרמטרים, בקשו מאנשים לעשות את המינימום, כדי להתגבר על השיתוק מפעולה ("עליכם ללחוץ רק על הלינק המצורף", "שלמו עמלה נמוכה של….", "תרמו כמה שאתם יכולים", "השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם" ועוד);
  2. אנחנו אוהבים להשתייך לקבוצה, אפילו אם היא זמנית ואז אנו גם נפתחים למסרים שלה. זו הסיבה שכל התוכניות ללקוחות כגון "זהב", "פלטיניום" ושאר תוכניות שימור הלקוחות עובדים יפה. לכן אל תחששו לקטלג ולסמן את הלקוחות שלכם. הם אוהבים להשתייך לקבוצה, במיוחד אם זו קבוצת עלית עם סטטוס גבוה. הם גם ייטו לבצע פעולה כדי להרגיש שייכות לאותה קבוצת עלית;
  3. בדרך כלל ניתן לחלק את האוכלוסייה לשלושה סוגים של קונים: רגילים, בזבזנים וחסכניים/זהירים. הקבוצה של הזהירים הינה קבוצה אתגרית במיוחד וכדאי להציע להם מוצר בצורה שונה. לדוגמה במקום מוצר של 1,000 ₪ בקניה חד פעמית ניתן להציע אותו ב- 87 ₪ לחודש. זו אותה רכישה אך קל יותר לעכל אותה עם פחות נקודות כאב;
  4. לעיתים כדי לבודד את הקול האמיתי של המותג שלכם עליכם להיות נגד אידיאל מסוים או אמונה. סטיב ג'ובס וחברת אפל הובילו קמפיין שלם של נגד "שעמום" ונגד משתמשי PC  והמחשבים הלא "קוליים" שלהם, כדי להבליט את הייחודיות העיצובית ושל השימושיות הקיימת במחשבי אפל. שאלו את עצמכם לאיזה אידיאל או אמונה הנכם מתנגדים כך שזה מבליט את הבידול שלכם?
  5. אחת הדרכים הטובות ביותר כדי לעניין מחדש לקוחות לאחר קניה היא להפתיע אותם עם משהו, אפילו עם הדבר הקטן ביותר. לדוגמה: נשלח מדריך חינמי לאחר רכישת תוכנה; נכתוב ללקוח פתק תודה; נלמד אותם משהו חדש ללא תמורה; נשתף אותם במאמר משובח; נציע להם תוכנית נאמנות של המותג וכיו"ב. מחקרים רבים מראים כי אנשים מושפעים מאד מדברים טובים שקרו להם במהלך היום, אפילו הפעוטים ביותר. אז בואו וננצל את זה לטובתנו;
  6. הדרך הטובה ביותר להרוויח אדם היא דרך מתן הערכה אמיתית, בחנו מה אתם אוהבים במיוחד אצל אדם או אצל הלקוחות שלכם ואמרו להם את זה;
  7. הראו עניין אמיתי באחרים ובמה שקורה אתם. השתמשו בשמות פרטיים בשיחה, כי הדבר יוצר קרבה ותחושת הערכה;
  8. יצירת תחושה של דחיפות היא אמצעי עתיק יומין ומראה כי חלון ההזדמנויות מוגבל. הפעולה הינה אפקטיבית רק אם נלווה אותה בהנחיות כיצד לפעול ולפתור את הבעיה;
  9. לקוחות ירגישו סיפוק ותחושת שביעות רצון, כאשר הם מתוגמלים אחרי שהם עשו עסקים אתך. הוספת המילה "מידי" להצעה היא חיובית. אנשים נוטים לרכוש, כאשר הם חושבים שהבעיה שלהם תיפתר במהירות והם יתוגמלו מידית לאחר הרכישה;

10. חיוכים גורמים לסובבים אותך להרגיש מאושרים, לכן מומלץ להשתמש בתמונות של אנשים מחייכים עדיף אנשים אמיתיים (לקוחות, עובדים…) ולא כאלה ממאגרי תמונות מקצועיים;

11. כאשר אתם עושים משגה, כדאי שתודו בכך במהירות ובצורה ברורה. הדבר מראה כי אתם לוקחים אחריות על טעויות וכי אתם עדיין בשליטה במצב, אינכם מתכוונים להציג תירוצים מביכים וכי ניתן לתת בכם אמון;

12. תשאלו שאלות שהתשובה להן היא "כן", כך תצרו אמון ותקבלו "הן" למה שאתם באמת רוצים;

13. הנהון בראש להסכמה, בפגישה פנים מול פנים, יכולה להביא להסכמה על שאר הדברים שנעלה בשיחה;

14. מצאו מכנים משותפים עם האנשים שנמצאים אתכם בקשר, במיוחד סביב הערכים של החברה. זו הדרך הטובה ביותר ליצור קשר טוב עם האחר;

15. הקשיבו והקשיבו טוב למה שאומרים לכם ומה שכותבים לכם. אחד היתרונות של דף ברשת חברתית היא שיש לכם קבוצת מיקוד משלכם 24/7. נצלו את זה לטובתכם.

 מקורות

  1. https://www.helpscout.net/consumer-behavior/
  2. http://www.searchenginejournal.com/art-influencing-29-tactics-get-want-others/124337/?utm_content=buffer2d60e&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

ועכשיו אתם…איך אתם מנצלים אלמנטים פסיכולוגיים והתנהגותיים כדי להשפיע על אנשים ולהפוך אותם ללקוחות שלכם?



שתפ/י אותנו

Current day month ye@r *



מעוניין לקבל כלים, טיפים והדרכות בחינם לשיפור התנועה של לקוחות לעסק שלך?

הזן שם וכתובת מייל וקבל מידית את המדריך "להרוויח יותר באמצעות שיווק דיגטלי".

אני מבטיח להשתמש בפרטייך רק על מנת ליצור איתך קשר ולתת לך תוכן מעולה!

לעולם לא נעביר את פרטייך הלאה, ניתן להסיר את עצמך בכל עת והרישום אינו מחייב אותך לדבר

 

 

 


אביחי עיצוב ובניית אתרי וורדפרס