בלוג


6 טיפים לשינוי התנהגות של גולשים

04/11/2013 5 תגובות | מאת אריה ארנר

על חוק המצמוץ שמעתם? בזמן של מצמוץ ממוצע שאורך 3-5 שניות הגולש מקבל החלטה אם להישאר בדף שלנו או לא. אלו הן שניות יקרות החולפות כהרף עין.

יש לנו הזדמנות אחת ויחידה להרוויח עוד מבקר, שיכול להפוך למתעניין וללקוח.

איך אנו גורמים, שגם לאחר המצמוץ המבקר שלנו ישאר? איך ניתן להצליח בתחרות על תשומת ליבו של הגולש ואף להוביל את ההתנהגות שלו?

שאלה זו נשאלת שוב ושוב וברור הוא כי הובלת התנהגות של גולשים היא אתגר מרכזי בשיווק דיגיטלי.

התשובה לכך היא שימוש באלמנטים הגזורים מתוך הפסיכולוגיה של המוח האנושי, כדי לשבות את לב המבקר ולגרום לו להתנהגות הרצויה לנו.

הדרך הטובה ביותר להדגים היא באמצעות שימוש באלמנטים הללו בדף נחיתה אך הם נכונים גם לכל דף ודף באתר שלנו.שינוי התנהגות של גולשים

להלן 6 טיפים כיצד להצליח בהובלת ההתנהגות של הגולש והפיכתו למתעניין:

1. מקדו את הגולש במה שחשוב

כדי למנוע את הנטייה שלנו לעבור מנושא לנושא במהירות עלינו למקד את הגולש (לא לחינם פעולת הניווט ברשת נקראת "גלישה"…). בדף הנחיתה הדבר יעשה באמצעות מיקוד בנושא ובמסר בודד ובאמצעות הורדת הניווט בדף והפיכתו ל"דרך ללא מוצא". בדף רגיל נבדוק את יחס הקשב (Attention Ratio), כלומר כמה אפשרויות קיימות בדף ללחיצה על קישורים קיימים. אם יש כמות גדולה עלינו להפחית אותה בצורה דרסטית ולכוון לקישור החשוב ביותר.

2. צרו אמון מידי עם הגולש

לא לשכוח לשלב נתונים אישיים של מי אני? פרטים אישיים שיגרמו למבקרים להרגיש שהם פוגשים באדם אמיתי. כדי לחזק את האמון נוסיף עדויות והמלצות משמעותיות על המוצר או השירות. כדאי לחשוב מראש על שאלות אפשריות שיכולות לעלות במוחם של המבקרים ולתת להם מענה בדף, הדבר יכול לחזק את האמון והקשר שנוצרים. שימוש בעובדות אמיתיות שניתן לאשש יכולות גם הן לסייע.

3. התמקדו בתועלות

למבקר אין סבלנות, הוא רוצה למצוא במהירות את הפתרון לצורך או לבעיה שלו. כדי שהוא ישנה את ההתנהגות שלו עלינו להתמקד בתועלות ולא במאפייני המוצר או השירות. הוא צריך להבין במהירות הבזק מה יוצא לו ממה שאנו מציעים (תוכן, מוצר או שירות).

כותרת טובה, ברורה ומושכת יכולה להוות גם סיכום למה שאנו מציעים (ספר אלקטרוני, קופון, ניוזלטר וכיו"ב). בכותרת המשנה נוכל לפרט יותר על התועלות ובגוף הדף נוכל לפרט מהן התועלות של ההצעה שלנו ועדיף באמצעות תבליטים (בוליטים) המאפשרים קריאה מהירה.

4. ייצרו תשומת לב

מכיוון ש- 90% מקבלים החלטה בתת המודע על ביצוע פעולה עלינו לפעול בחוכמה. מידע ויזואלי מעובד במוח פי 60,000 מאשר טקסט ולכן חשוב להפנות את תשומת הלב לתמונה רלוונטית המתאימה להצעה (אם אנו מציעים קופון עלינו להוסיף תמונה של הקופון). סרטון וידאו קצר (עד דקה) שבנוי ממקטעים שונים ולא מצילום ברצף של דובר, יכול להסביר רעיונות מורכבים בקלות ובמהירות וליצור תגובה רגשית עמוקה והנעה לפעולה.

5. הקלו על הגולש

אנו יכולים להקל על הגולש ולסייע לו לבצע את מה שאנו מבקשים ממנו באמצעות העלאה מהירה של הדף, יצירת ניווט קל בתוך הדף, הנחיות ברורות וניסוחים ברורים ככל האפשר. נשים דגש מיוחד על הטופס למילוי הפרטים. הטופס צריך להיות עם מינימום שדות (ללקוחות חוזרים חלק מן השדות ימולאו באופן אוטומטי עם נתוני העבר) ועם כפתור הנעה לפעולה בולט ואטרקטיבי (ראו סעיף הבא).

6. הניעו לפעולה מידית

לכפתור ההנעה לפעולה (ה- CTA) ניתן תשומת לב רבה, כי באמצעותו המבקר מבצע את הפעולה אותה אנו רוצים שיבצע. בין הדרכים לעשות את זה: עיצוב של הכפתור בצורה יוצאת דופן (צורה של כוכב במקום המלבן הנהוג); בצבע שונה מהרקע (לרוב צבע חם על רקע של צבע קר), ככפתור גדול יחסית הבולט בסביבתו, העמדת חץ בצבע בולט המפנה את תשומת הלב ותחושה של הכוונה והבנה לאן לפנות בשלב הבא.

אל תשכחו להוסיף בחלק האחרון של הדף תזכורת מלאת עוצמה למה שאתם מציעים. אם המבקר קרא את כל מה שכתבתם בדף עד הסוף יש לו עניין במה שאתם מציעים והוא זקוק לדחיפה אחת נוספת קטנה.

לסיכום – לא פשוט בכלל להתחרות על תשומת הלב של הגולש. התחרות היא מאד קשה, הגירויים ברשת הם בלתי נגמרים והסבלנות של הגולש היא מועטה. לכן עלינו להשתמש בכל התותחים שלנו כדי שהוא לא "יברח" מהדף שלנו. כדי להצליח בדבר החשוב ביותר – הפיכת המבקר למתעניין ובסופו של דבר ללקוח, עליכם להקפיד ליצור במהירות הבזק מיקוד, אמון, התמקדות בתועלות, תשומת לב מירבית, קלות פעולה ותנועה של הגולש והנעה לפעולה מידית.

 בונוס מיוחד – 51 ביטויי הנעה לפעולה שתוכלו להשתמש בהם (לפי סדר הא-ב)

1. בדוק את המוצר האחרון שלנו

2. בקר אותנו היום

3. גלוש

4. הורד עכשיו

5. הזמן

6. הירשם

7. הירשמו בחינם

8. הירשמו היום

9. הירשמו היום לוובמינרים ואירועים בחינם

10. הירשמו לעצומה

11. הירשמו לפרסום זה בחינם

12. הירשמו תוך 60 שניות מעכשיו

13. הכנס את כתובת הדוא"ל שלך

14. הצטרפו למועדון עכשיו

15. הצטרפו לרשימת ההמתנה

16. הצטרפו עכשיו

17. הקלק/לחץ כדי להיכנס פנימה

18. התחילו עכשיו

19. התחילו עכשיו זה בחינם

20. התקשר אלינו

21. התקשר היום

22. זה בחינם

23. חסכו עכשיו

24. חפש עוד…

25. כניסה בלתי מוגבלת ל….

26. למדו עוד

27. למדו עוד עכשיו/עם

28. מנוי/חברות הינה בחינם

29. נגנו וידאו

30. נגנו עכשיו (וידאו)

31. נסו בחינם (14 ימים ניסיון בחינם)

32. נסו עכשיו

33. סיירו במוצר שלנו

34. פגשו את….

35. פנה עכשיו

36. צור…..

37. צפו בווידאו

38. צפו בעבודה שלנו

39. קבל גישה ל…..

40. קבל הצעת מחיר

41. קבלו את ה… שלנו

42. קבלו את האפליקציה

43. קבלו את האפליקציה, זה בחינם

44. קדימה….

45. קנה

46. קנה כרטיסים

47. קנה עכשיו

48. קראו את אירוע המקרה

49. ראו כיצד ניתן לשפר את העסק שלכם

50. רכוש

51. תהיו בקשר

 

 



5 תגובות

  1. מאת גל:

    אחלה פוסט.

    תודה.

  2. מאת דני:

    פוסט חזק מאד, בהחלט נשתנש בכמה מהביטויים בזמן הקרוב!

  3. כל כך נכון מה שכתבת,
    הנטייה של המשווקים היום היא להניע לפעולה אוטומטית, היינו שהגולש ימלא הזמנה באתר, או ישלח לנו מייל, משום מה מעט מאוד משווקים ובעלי אתרים דוחפים את הלקוח להתקשר אליהם בטלפון, זה אולי פחות מדיד, מצריך יותר התעסקות מצידנו במענה טלפוני בשעות מוזרות, אבל בהרבה תחומים שיחת טלפון עם הלקוח היא הדבר שיניע את הגולש לסגירת העסקה הכי בקלות.
    דורון

    • מאת arie:

      דורון מעניין מאד מה שאתה כותב כי אנו כל הזמן מדברים על Inbound Marketing שמשמעותה שיווק של העסק בכל הערוצים האפשריים ברשת, שמרביתו דיגיטלי כדי לקבל פניות מרביתן דיגיטליות. אני משער שנוח יותר לקבל את הלידים/פניות במייל ולפנות חזרה טלפונית בזמן המתאים לנו. יש גם את החשש שיטלפנו אלינו ולא נהיה זמינים או לא נענה בצורה מיטבית, אלא אם משתמשים ב- Call Center. צריך לעשות ניסוי וטעייה ולראות מה עובד טוב יותר וכמובן גם מתאים לנו. בתחומים ובעסקים מסויימים יתכן ועדיף להניע אנשים להתקשר. וגם את זה ניתן היום לנטר.

שתפ/י אותנו

Current day month ye@r *



מעוניין לקבל כלים, טיפים והדרכות בחינם לשיפור התנועה של לקוחות לעסק שלך?

הזן שם וכתובת מייל וקבל מידית את המדריך "להרוויח יותר באמצעות שיווק דיגטלי".

אני מבטיח להשתמש בפרטייך רק על מנת ליצור איתך קשר ולתת לך תוכן מעולה!

לעולם לא נעביר את פרטייך הלאה, ניתן להסיר את עצמך בכל עת והרישום אינו מחייב אותך לדבר

 

 

 


אביחי עיצוב ובניית אתרי וורדפרס