בלוג


מעשה בעסק שהחליט להגדיל את היקף הפעילות שלו

08/08/2013 אין תגובות | מאת אריה ארנר

מעשה בעסק של שייקה

שייקה הינו תושב אחד מיישובי משגב. הוא הקים לפני כשנה עסק בתחום הבישול הטבעי. הוא מוכר בחנותו הצנועה כלי מטבח "ירוקים" ומציע סדנאות של בישול טבעי (שימוש בחומרי גלם שניתן לגדלם לבד, תחליפים אורגניים לחומרים לא בריאים וכיו"ב). לאחר שמיצה את השוק המקומי החליט שייקה להגדיל את תחום הפעילות שלו. מכיוון והוא אינו מעוניין בהקמת חנות נוספת הוא החליט כי הוא ישווק את עצמו באינטרנט.

בתחילה הוא בדק האם זהו בכלל הכיוון. הוא שאל את עצמו האם מחפשים אחר המוצרים שלי באינטרנט? הוא בדק בכלי מילות המפתח של גוגל AdWords (ראו בהמשך….) הוא למד כי יש ביקוש ער לחיפושים אחר מילות המפתח המזוהים עם העסק שלו כגו: "בישול טבעי", "בישול בריא" ו- "בישול ירוק" (רוב החיפושים בגוגל הם של שתי מילים). או.קיי, אמר לעצמו… אם יש הרבה חיפושים יש סיכוי שיגיעו גם אלי…חשב וחייך לעצמו.

בעצם איך יגיעו אלי אם אין לי נוכחות ברשת? אם כך אבנה לעצמי אתר אינטרנט, האתר יהיה מעין ההמשך הוירטואלי של העסק הקיים שלי והמטרה העיקרית שלו תהיה להניע אנשים לפעולה…הפעולה החשובה ביותר תהיה שהם ירכשו מוצרים מהאתר. לפיכך אני אכוון אותם לכך. אבל אני אעשה את זה מעניין גם מבחינת הכתיבה וגם מבחינה גראפית כי שמעתי שבדר"כ מקבלים החלטה אם להמשיך ולהישאר בדף תוך 8 שניות בסך הכל.

באותה הזדמנות אני רוצה לשכנע אותם להצטרף לרשימת התפוצה שלי. רשימת תפוצה אומרים שווה זהב. היא תהיה הבסיס שלי ליצירת קשר מתמשך עם לקוחות פוטנציאליים בעתיד. אז איך אשכנע אותם להירשם לרשימת התפוצה שלי (כך גם הדואר שאשלח לא יהיה זבל)? יש לי רעיון…אציע לכל מי שירשם סדרה של טיפים ומתכונים מהירים בנושא בישול מהיר. אני צריך לשבת היום בערב ולכתוב חומר שיספיק ל 5-10 עלונים אלקטרונים (Newsletter). כדי לשלוח את סדרת המסרים באופן אוטומטי כל פעם צריך מערכת ניהול רשימות דיוור ושליחת מסרים. היום יש אחלה מערכות כאלה בארץ ולדוגמא "רב מסר" ושלח מסר", בהמשך אחליט לאיזה אצטרף. באתר גם אכניס תכנים מעניינים, שיכללו בתוכם את מילות המפתח שלי וכך גוגל יסרוק אותם ויביא את האתר שלי לדף הראשון, כאשר אנשים יחפשו "בישול בריא/טבעי/ירוק". כמה שלי ידוע גוגל לא ממהר לקדם אתרים לדף הראשון של החיפוש כי הכוונה היא שרק האתרים הרלוונטים ביותר יגיעו לשם. האתר שלי חדש, עדיין אין הרבה מבקרים שמגיעים אליו ואין סיכוי שהוא יגיע לדף הראשו. אז מה ניתן לעשות? אאלץ להשקיע כסף במודעות ממומנות של גוגל בהם אני יכול להתחרות עם מפרסמים אחרים ולהגיע לדף הראשון. לשם כך קיים גוגל AdWords. השאלה היא האם להפנות אותם לדף מסוים באתר או לדף נחיתה, שהמטרה שלו היא אחת ויחידה – פעולה שאנו רוצים שהגולש יבצע ולדוגמא השארת פרטים, הורדת קובץ, צפיה בסרטון, רישום לקבלת עלון אלקטרוני וכיו"ב. נראה לי שבשלב זה אפנה אותם לדף הבית של האתר כדי שיוכלו להמשיך לרכישת מוצר או שיצטרפו לרשימת התפוצה שלי. אפשרות נוספת להביא גולשים לאתר שלי היא לפרסם בפייסבוק. מניסיוני אני יודע לפלח די מדויק מי קונה ממני. רוב הקונים הן נשים מעל לגיל 40 עם יכולת כלכלית גבוהה. בפייסבוק ניתן לפרסם מודעות שרק אוכלוסיית היעד תראה אותן וגם ניתן לצרף תמונה, מה שלא ניתן לעשות בגוגל AdWords.

ואם כבר קמפיין ממומן בפייסבוק, מה לגבי הנוכחות שלי ברשתות חברתיות שם שוהים שעות רבות לקוחות פוטנציאליים שלי? בסך הכל אני עוסק בנושא שיש בו עניין חברתי, כך שבאמצעות תכנים מעניינים ומתן ערך מוסף אני יכול ליצור דף פייסבוק שיצטרפו אליו רבים. אני יודע שמפעילות ברשת חברתית לא מרוויחים כסף מידי, אך יוצרים קהילה שמתקיים אתה דו-שיח פעיל ובסופו של מהלך גם מתבצעות רכישות של מוצרים או שירותים. מה שבטוח הוא שגם דרך דף האוהדים שלי בפייסבוק אוכל לגרום לעוד גולשים להצטרף לרשימת התפוצה שלי.

רק היום קבלתי מייל ממישהי שמלמדת איך לבנות ערוץ ממותג ואישי ב- youtube, ערוץ הסרטונים של גוגל. הרי ידוע שסרטונים הם מאד פופולאריים ברשת וכי גוגל תיתן להם עדיפות בחיפוש וגם האלגוריתם של פייסבוק יתן להם עדיפות. אבנה לעצמי ערוץ שכזה עם כמה סרטוני הדגמה של הכנת מתכונים של אוכל בריא. אפנה לקוחות פוטנציאלים אליהם באמצעות קישורים באתר שלי ובדף האוהדים בפייסבוק וכמובן גם באמצעות העלונים הנשלחים לרשימת התפוצה. אני בטוח שמי שיכנס לסרטונים שלי יפיץ אותם בצורה ויראלית גם לחברים שלהם.

וכך הלאה והלאה… הסיפור הפיקטיבי הנראה למעלה שניתן היה להמשיך ולספר בו עוד ועוד מראה את הפוטנציאל הרב שקיים היום בשיווק העסק הקטן באינטרנט. למרות שבסיפור נראה כי הדבר פשוט מאד, הרי שנדרשת מומחיות בכל תחום ותחום ונדרשת השקעה כספית, חלקה בתשתיות כמו אתר אינטרנט וחלקה בהפעלה שוטפת.

נסו ולא תצטערו!

 



שתפ/י אותנו

Current day month ye@r *



מעוניין לקבל כלים, טיפים והדרכות בחינם לשיפור התנועה של לקוחות לעסק שלך?

הזן שם וכתובת מייל וקבל מידית את המדריך "להרוויח יותר באמצעות שיווק דיגטלי".

אני מבטיח להשתמש בפרטייך רק על מנת ליצור איתך קשר ולתת לך תוכן מעולה!

לעולם לא נעביר את פרטייך הלאה, ניתן להסיר את עצמך בכל עת והרישום אינו מחייב אותך לדבר

 

 

 


אביחי עיצוב ובניית אתרי וורדפרס