ליווי אסטרטגי במדיה הדיגיטלית

היכן העסק שלי צריך להיות במדיה הדיגטלית?

השיווק במדיה הדיגיטלית פותח לעסקים אפשרויות רבות להגיע לצרכנים רבים בצורה מהירה, אישית ויעילה. אך הריבוי של ערוצי השיווק הדיגיטליים והערך המוסף של כל אחד מהם יוצר בלבול, חוסר יעילות ובזבוז משאבים.

קודם כל עלינו להבין כי "השיווק הישן" והמסורתי מפנה את מקומות ל"שיווק החדש" הדיגיטלי. זה דורש מהעסקים להעביר חלק משמעותי מתקציבי השיווק שלכם לשיווק הדיגיטלי.

    •  פלח שוק – מסה "בשיווק הישן" לעומת מפולח וריבוי של ערוצים ב"שיווק החדש"
    • התנהגות הקהל – פאסיבית לעומת אקטיבית בה הקהל מופעל בתהליך השיווק
    • המסר פונה ל… – חוש הראייה לעומת חוש השמיעה והראיה ותחושות של ריח ושל מישוש באמצעות משחקים או סימולציות של המציאות
    • התוכן בעבר היה ביד מעטים כיום כל אחד יכול ליצור תוכן ולהעלות אותו לרשת
    • מהירות תגובה איטית לעומת תגובות מהירות, ויראליות ואפקט מצטבר
    • שינויים איטיים לעומת שינויים תכופים ומהירים
    • התמקצעות מועטה יחסית לעומת התמקצעות בתחומים מרובים
    • עוצמת הידע ביד בני הגיל המבוגר לעומת ביד הצעירים הבקיאים בעולם הטכנולוגי המחזיקים היום במרבית הידע
    • מדידה – ב"שיווק הישן" קשה למדוד הצלחה, ב"שיווק החדש" הכל מדיד וניתן לאופטימיזציה בכל רגע
    • סיכון בשיווק הישן הוא רב יחסית לעומת מחושב ב"שיווק החדש" וניתן להפסיק אותו או לצמצם בכל רגע נתון
    • הקשר עם החברה/ארגון בעבר חד-סיטרי היום הוא דו-סטרי ומתקיים דו-שיח ומערכת יחסים עם הלקוח. הבנה לצרכים ומתן מענה מתאים

מדוע השיווק הדיגיטלי הוא בעל חשיבות רבה לעסק:

    • ערוצי השיווק השונים זמינים ורובם מוצעים ללא עלות
    • מאפשר לעסקים קטנים ובינוניים להגיע לקהל רחב יחסית
    • מאפשר לעסק להיות בקשר עם אנשים בכל רגע נתון (24/7)
    • מאפשר לייצר קמפיין שיווקי בתקציב נמוך ולהשיג אפקט מירבי
    • ניתן לספק לאנשים רבים את המידע הרלוונטי ביותר בזמן החיפוש לפני רכישה
    • ניתן להעביר מסר שיווקי באופן מפולח, ממוקד ואישי
    • הכל מדיד וניתן לבדוק בכל רגע נתון האם השיווק עובד ובהתאם לבצע תהליכים של אופטימיזציה או לעצור
    • תהליכי בניית הערוצים וביצוע מסעות הפרסום הוא קצר יחסית, בניגוד לתהליכים ארוכים ויקרים ביצירת מדיה טלוויזיונית לדוגמא
    • אין מחויבות בביצוע מסעות פרסום ברשת בניגוד להסכמים עם חברות הפצה בשיווק המסורתי (פרסום בטלוויזיה, פרסום חוצות, פרסום בעיתונות וכיו"ב)

לשם כך מיועד הליווי האסטרטגי שלנו לעסק שלכם. באמצעות הליווי האסטרטגי תוכלו לקבל החלטות באלו ערוצי שיווק דיגטלי אתם משקיעים, סדרי עדיפויות, תוכנית שנתית ורב-שנתית.

כדי להגיע לתוצרים המקווים נאסוף מידע על העסק: כמה זמן הוא קיים? מהם המוצרים או השירותים הנמכרים ביותר של העסק? היכן המוצרים או השירותים נמכרים? האם זהו עסק מקומי או ברמה הארצית/בינלאומית? האם העסק הוא עונתי? האם יש חנויות פיזיות? האם קיימת אסטרטגיה שיווקית כללית? מהם היעדים השיווקיים של העסק בכלל ובדיגיטל בפרט? מהם הנכסים השיווקיים קיימים באון ליין (ובאוף ליין)? האם יש לעסק אתר? האם יש לעסק אתר מובייל? האם הוא משווק ברשת? האם הוא מוכר ברשת? באלו ערוצים הוא משתמש? רשת חברתית, בלוג, דיוור ישיר, שיווק בוידאו, שיווק במובייל

נגדיר את קהל היעד: מאיפה מגיעים הלקוחות לעסק ומה מעניין אותם? נבנה פרופיל לקוח על פי מספר פרסונות של לקוחות אפשריים לפי מאפיינם כגון: שם, גיל, מין, סטטוס משפחתי, רקע, מקום מגורים, מקצוע ומקום עבודה, תחביבים, מעמד סוציו-אקונומי, תחומי התעניינות, הבנה ברשת, העניין שהוא מוצא בעסק שלנו ועוד. נגדיר מה הכאב של הלקוח, מה מניע אותו? איזה מידע ומוצרים הוא רוצה מאתנו? מה הוא יכול לקבל מעבר למוצר או השירותים שאנו נותנים?

נבדוק מהי התחרות הקיימת – מיהם המתחרים ומה המאפיינים שלהם? האם הם משווקים ברשת וכיצד? נזהה שת"פ רלוונטיים ותחומים משלימים.

בידול – מהי הייחודיות של העסק ובמה הוא שונה מעסקים אחרים באותו תחום?

שירות לקוחות – האם יש לעסק יש את הכלים ואת היכולות לטפל בפניות חדשות?

נבצע סימולציה של תהליך הפיכת מתעניין ללקוח ובהתאם נבחר את ערוצי השיווק המתאימים ביותר בהתאם לשלבי מחזור החיים של הלקוח והערוצים המתאימים ביותר לאותו שלב.

אלו הם התוצרים העיקריים:

    1. הגדרות תקציב
    2. מטרות ויעדים כמותיים
    3. שיווק מפולח על פי פלחי שוק וערוצי שיווק
    4. חלוקת התקציב לאחר בחירת האפיקים למימוש
    5. קביעת יעדים כמותיים משוערים לכל ערוץ
    6. רעיונות כלליים ודוגמאות לתוכן רלוונטי בהתאם לערוצים הנבחרים

לליווי אסטרטגי במדיה הדיגטלית התקשרו ל- 054-7999315 או השאירו פרטים בצור קשר.

 



מעוניין לקבל כלים, טיפים והדרכות בחינם לשיפור התנועה של לקוחות לעסק שלך?

הזן שם וכתובת מייל וקבל מידית את המדריך "להרוויח יותר באמצעות שיווק דיגטלי".

אני מבטיח להשתמש בפרטייך רק על מנת ליצור איתך קשר ולתת לך תוכן מעולה!

לעולם לא נעביר את פרטייך הלאה, ניתן להסיר את עצמך בכל עת והרישום אינו מחייב אותך לדבר

 

 

 


אביחי עיצוב ובניית אתרי וורדפרס